1 Ağustos 2009 Cumartesi

ADİL CAN



Seyfi MUXUNDİ
/ seyfielaldi@hotmail.com

ADİL CAN, Mazgirt’in Doğucak (Hülman) köyünde doğmuş. Köyün önder devrimci hareketi içinde yer aldı. 24 Temmuzda 2009 dostları, yoldaşları ve Ailesi mezarını yapıp yemek verecek ve onu bir kere daha anacaklardır.

1984 yılında İstanbul’da polisle girdiği çatışma sonucu yakalanır. Yaralı halde hastaneye götürülmeyip kan kaybından şehit olur. Sıli Xelan’ın oğlu, Aileyi bu lakabıyla tanırız. O 1970’li yılların bir devrimci hareketinin önemli önderlerinden biri idi. Biz köyde onu “Soro” olarak bilirdik,. Saçlarındaki kızıllıktan dolayı bu adla takılırdık kendisine.

Dönemin Halkın Yolu (TKIH kökenli) davasının ileri gelen bir kimliği idi.

Dostlarına yoldaşlarına ve ailesine bir kere daha baş sağlığı dilerken onun için 1990 yılında kaleme aldığım bir şiiri sunuyorum. Yaptığınız hizmetten dolayı emeğinize sağlık.
Onu bir kere daha saygı ile anıyoruz.

SORO

Bir sarı oğlan vardı.
Sarıdan çok saçları
Kızıla çalardı.
Kızıl saçlarının onurlu lakabı
Bir “soro” delikanlı vardı
Kavurucu güneşin altında
Hayretimi gizlemeden
Bakakalırdım ben.,
Kınalanmış mı ne ?
Bu kızıl saçlar,
Bu parlaklık,
Bu değişiklik.
Kimin de kıskançlık,
Kimin de hayranlık,
Kimi zaman alaycılık bende.

Büyüdükçe ben,
Kızıl saçların doğallığını,
Daha bir hayranlıkla içimde.
Göremezdim küçükken,
Kızıl saçlarının,
İçine gömülmüş,
Saklı büyük beyni.
Kızıl saçlar ise sadece dilimde türkü.
Görmedim:
1977’lerden sonra
ne ben onu ne o beni.
Ne de sezebildim onurlu görevini.
Çok sonra gördüm gazetede
İstanbul da işkencede,
Bin dokuz yüz seksenlerin bilmem
Kaçında.
Adını dahi söyletememişler,
Karşılamış ölümü tavizsizce.
Onurlular listesinde,
ADİL CAN’ın adını.
Renkli basının
Renksiz,
Küçük bir köşesinde.

Bir sarı oğlan vardı,
Bir SORO delikanlı.

--------


1990

Hiç yorum yok: