25 Eylül 2009 Cuma

Yaşama Dair Sohbetler...


Alev Öksüz’den Bir Kitap: Yaşama Dair Sohbetler

Antakya’lı genç yazarın bu ilk kitabı 160 sayfadan oluşmaktadır. Yazar, yaşama dair denemelerini, memleketten insan manzaralarını, açık ve net bir dille tasvir ederek, bizlere sunuyor. Toplumsal yaşamın karmaşık ve bir çok yönüne işaret eden bu sohbetler, gerçekten yaşama dair derslerle doludur.

Yazar kitabında , bazen felsefik, bazen de sosyoloji ve pedagojik alanlara girip insanı ve yaşamı sorguluyor:

”Arkadaşım, yaşam nedir? Ve insan niçin yaşar?” diye ard arda iki soru sormuştu…Bir çok yanıt gelse de aklıma, az düşündükten sonra, ”yaşam, soluk almakla başlayıp, bu soluğun kalbin atışıyla devam etmesidir” dedim ilk anda.

Bazen, ”doğadaki tüm güzelliklerin tadına varmaktır yaşam.”

Bazen de acı gerçeklerin farkına varmaktır.”

Kimi zamanda ”yaşam kısır döngüye benzer, bir şeylerin eskiden olduğu gibi habire tekrarına” sözleri dilimden dökülüverdi…

Derken yaşamı bazen de laboratuvarda yapılan bir deneye benzettiğimi söyledim.

Evet, bir deneye benzetiyorum yaşamı!..”
( sayfa, 10) diyor yazar.

Kitap, bu ve buna benzer yaşama dair 24 denemeden oluşmaktadır. Sade bir dille yazılan kitap, Ürün Yayınları arasından okuyuculara ulaştırılmış. Ürün Yayınları’nın Eposta adresi: urunyayinlari@gmail.com

------------------------------

Alev Öksüz’ün Kitapla ilgili giriş yazısı:

Bir kitabın sayfalarını oluşturmak ne kadar zor bir iş gibi görünse de, bir yazarın okurlarıyla sohbete dalması bu işi kolaylaştırıyor…

Bundan 8 yıl öncesine kadar daha tanışmamıştık sevgili okurlarla, güzel sohbetler edemiyorduk oluşturduğumuz platformda…

Ama ben hep derdim; “Hayat keşiflerden ibarettir” diye...

Ve keşfetmek istedim yaşamın bir tarafında bizleri bekleyen güzellikleri…

Bu güzellikler arasında okurlarıma rastladım...

Bu rastlantı; benim biraz daha düşünmeme, gözlem yapmama, yazmama neden oldu ve biraz daha teşvik etti beni onlarla sohbet etmeye…

Amacım mı: Elbette ki; topluma nüfuz etmek…

Yeri geldi mi; uyarıcı, yeri geldi mi; destekleyici, yeri geldi mi; hayalci ve yeri geldi mi tamamlayıcı olabilmek…

Bu ilk kitabımda yaşama dair konuları ele alıp sohbet etme çabasında oldum, ama şüphesiz sevgili okurlara da söz hakkı verdim...

Bunun için onlara boş sayfalar ayırdım kitabımda, görüşlerini yansıtmaları ve biraz olsun içlerindekileri özgürleştirebilmeleri için…

Son olarak da şunu söylemeliyim ki; bu yolda kendimi küçük bir karınca olarak görüyorum ve biliyorum benim yazarlık deneyimim yaşam sürdükçe hiç bitmeyecek…
Her gözlemim, her araştırmam, her yorumum bir deneyim olacak benim için ve sonrası okurlarla paylaşım aracı olacaktır, öylece sürüp gidecek ben yazdıkça ve sevgili okurlarımla sohbet ettikçe…

“İnsanlığın var olmasının özünde mutluluğa erişme güdüsü bulunuyorsa eğer, bu anlık da olsa, sonrası yeni bir başlangıçtır, başka bir yöne bakıştır ve keşfetmektir bilinmedik bir kaynağı…

Bize sunulmuş yaşam; mutluluğumuzun kaynağı ise,

Mutluluk, yaşamın gerçek aynasında gördüğümüz düşleri çıplak gözlerle görmek ise,

Ve mutluluğun hazzını duyma şansı bize verilmiş ise,

Bizler evrendeki her kaynağı işlemeliyiz.

Bizler düşlerimizi gerçekleştirmeliyiz…

Bir kaynağı işlemek ve işe yarar kılmak, bir düşü gerçekleştirmek ve sonucunda mutlu olmak bizlere haz veriyorsa,

İşte o zaman 'ben varım' diyebiliriz bu güzel yaşam serüveninin her evresinde…”

Amaç:

Amacım topluma nüfuz etmek, kitabımda okurlarla ile iletişim kurup, sonrasında onlara söz hakkı verip, onları düşünmeye sevk etmek ve sonrasında konuşan bir toplumun oluşumuna katkıda bulunmaktır. Ama en önemlisi 7’den 70’e herkesle içten ve samimi sohbet edebilmek...Tıpkı aileden biriymiş gibi...

Bu ilk kitabım Mayıs’tan bu yana 350 adet sattı… Öyle umuyorum ki zamanla stoktaki tüm kitapları eritip, daha çok kişiye ulaşacağım… Ve amacıma ulaşmış olacağım…

Gelecekte yüreğimdeki özel insanla yine aynı tarzda bir kitap yazmayı düşünüyoruz… Gerçi şuan o bir roman yazma girişiminde.. Yine güzel konulara değinerek, tartışarak ve paylaşarak sizlerle…

Umarım bu düşüncemizi bir an önce pratiğe dökebiliriz…Bunun temelini şimdiden hazırlamaya çalışıyoruz….

Kitabıma katkı verenler:

Bu kitabı yazarken beni yüreklendiren sevgili Aileme, kitabı oluşturmam için destek veren Türkiye Yazarlar Sendikası Antakya Temsilcisi Mehmet Karasu Hocama, elimden tutup, yol gösteren saygıdeğer ustam Gazeteci-Yazar Mehmet Ali Solak Ağabeyime, ayrıca bana zaman ayırarak yazılarımı özenle değerlendiren, tashihini yapan, kendisinden çok şey öğrendiğim yüreği güzel, sevgi dolu insan, Üniversiteden saygıdeğer Hocam Tülin Erduran'a ve kitabımın ortaya çıkmasında önemli katkısı olan yüreğimdeki o özel insana teşekkür ederim.

---------------------

Alev Öksüz: 15 Mayıs 1980 doğumludur. İlk-Orta, Lise ve Üniversite Öğrenimini Antakya’da tamamladı. Antakya Meslek Yüksekokulu İnşaat bölümünü 2001 yılında bitirdi. Gazetecilik deneyimine Antakya’da Atayurt gazetesinde başladı. Yazarın ilk yazarlık deneyimi bu gazetede oldu… Daha sonra Hatay gazetesine geçti. Halen Hatay Gazetesinde sayfa editörü olan yazar, gazete ile birlikte ”Vitrin” adlı derginin grafik tasarımını ve yazarlığını yapıyor…

Yazarla iletişim:
alevoksuz@yahoo.com

Hiç yorum yok: