2 Nisan 2010 Cuma

DÜŞÜNÜP SEYRETTİM(*)


Cirik Haci / Fezali
Cirik.Haci@gmx.de

Düşünüp seyrettim yeni gençleri
Tarihi yanlışla sezeni gördüm
Katil olmuş zalim olan güçleri
Anlamadan duyup gezeni gördüm

Sorun infazı belirsiz yatana
Canın feda etmiş idi vatana
Dön bak geri, kim kıydı atana
Yoldaşı vurup bozanı gördüm

Geçmişleri doğru anlat yarına
Diktatör kurşunu değmez bağrına
Özünü yakma Stalin uğruna
Doğru söyleyeni üzeni gördüm

Gizli saklı gerçek yoldaş boğulmuş
Kapalı kapılar parti dağılmış
Direnen komünistler kovulmuş
Usanıp canından bezeni gördüm

Denize döküldü hangi kafile
Stalin mitalin hepsi nafile
Deryayı seyreyle, çıkta sahile
Yanlışı sonradan sezeni gördüm

Ülkeler yılmıştı olan talandan
Medet beklediler filan falandan
Yazıldı tarihler nice yalandan
İnsan kıyan yiyen düzeni gördüm

İcraatı bulunmaz lafın ustası
Sanırsın sosyalizmin hastası
Tarih söyler hamam tası aynısı
Gözlere dayalı gezeni gördüm

Hastalığa teşhis koymalı erken
Doğruyu söyledim inanın derken
Kavgasız konuşmak danışmak varken
Gerçeği yansıtan ozanı gördüm

Fezalim der hacim ne hacet söze
Doğru tahlil bizi çıkarır düze
Saygım vardır gerçeği gören göze
Can pahası doğru yazanı gördüm

------------
(*) Stalin tartışması üzerine bir not: Şu son günlerde devrimci arkadaşlarla Gün Zileli arasında Stalin konusunda çetin tartışmalar devam etti.Gün Zileli, Stalin hakkında belgeler sundu. Bu belgelere inanmak istemeyenler, Gün Zileli’ye ateş püskürdüler, tabi kırıcı olanları da vardı.Ben bu konuda şiirsel bir katkıda bulunmak istedim,yani tarihi şiirleştirerek anlatmaya çalıştım.Şiirde hüsnüyare dokundumsa, şimdiden, affola. Saygılar. Fezali.

Hiç yorum yok: